Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Naše mince » 5 haléř 1924

Vykupminci.cz
Numisargo

5 haléř 1924

Moderátoři: barbar, jano7B9, Michaela.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 6 7 8 9 10 11 12 > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
adalbert, ozvete se mi , mel bych zajem trutnov@centrum.cz
_______________
Přebytky sad oběžných mincí Československo a ČR
http://coins.czechian.net/sady/
Registrovaný uživatel
Jak těžké je bez posudku rozeznat padělek? Děkuji

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Ja si myslím, že je to rovnako ťažké (alebo ľahké), ako s posudkom. Takže je to zajedno.
Inak som Vám odpovedal ohľadom tej 100 Kčs v notafílii - všimol ste si?
Registrovaný uživatel
Ano velice děkuji. Jsem rád za každou radu od odborníka.
Registrovaný uživatel
Dobrý den,
v sobotu 5.6.2021 bude v rámci 100. jubilejní aukce f. AUREA PRAHA ("100. rarit") dražena TAKÉ NEJVZÁCNĚJŠÍ ČESKOSLOVENSKÁ MINCE - 5 HALÉŘ 1924! Tato vzácná mince se objevuje opět na numizmatickém trhu a tak jsem si řekl, že by stálo za to, oprášit a oživit vlákno s tématem o této minci, připomenout si, že se bude po čase zase dražit...
Vůbec zde nechci znovu otevírat novou nekonečnou diskusi, stačí, když si přečtěte toto vlákno pěkně od začátku, od prvního příspěvku Denariuse z roku 2008(!) i to bud estačit, je to síla... :D. Historie této mince je prostě plná teorií, legend,náznaků, pochyb, 100% pravd a 100% lží, byla důvodem stovek diskusí genrací numismatiků... je to prostě (aspoň podle mě) svatý grál československé numismatiky a je dobře, že něco takového máme... (a ruku na srdce, ať máme na ni názor každý jakýkoliv, každý bychom ji chtěli ve sbírce mít ..., ne? :D )
Dnes asi nejucelenější výklad o vzniku této mince podal pan Radek Havel ve své knize "Raritní československé oběžné mince" ... jeho, zkoumáním podložená teorie o prasklém razidlu, a že pravá mince je ta, která nese znaky poškozeného razdla ... (no, podle mně prostě před prasknutím, určitě ještě muselo vzniknout pár mincí...)

A aby jsme věděli, a dochovalos e to do budoucna, přidávám tabulku, mnou vysledovaných dražeb za poslední roky..., všechny mince byly zaručeně pravé (doložené posudky a atesty - v zahraničí od dr. Petráně, u Aurei pak posudkem prodávající firmy), je možné, že některé z mincí byly vráceny na trh a draženy opakovaně, tak úplně podrobně jsem to ale nezkoumal...


No, myslím si, že v sobotu to bude takový malýnumismatický svátek, draží se čs. nejvzácnější mince, těším se a jsem strašně zvědavý, kolik TO, v dnešní šílené době přemrštěných cen a dražeb, v sobotu udělá ! :mrgreen:

Třeba si tento můj příspěvek někdo i přečte a zaujme ho, je bohužel ve vlákně, kde hraje prim "kecárna o všem možném", ale třeba ano...

Tak asi tak....

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
No, myslím si, že v sobotu to bude takový malýnumismatický svátek, draží se čs. nejvzácnější mince, těším se a jsem strašně zvědavý, kolik TO, v dnešní šílené době přemrštěných cen a dražeb, v sobotu udělá ! :mrgreen:

MikyM je vidět, že máš numismatickou duši..
Také se těším, ale kupodivu zrovna tahle mince zaznamenala v posledních letech pokles v zájmu držitelů,tak jsem zvědav jak to bude tentokrát.
Registrovaný uživatel
Je tam také 5 Kč 1937 a sv. dukát 1937! Ale ten pětník mě fakt zajímá nejvíc...
Moderátor
MikyM napsal
Je tam také 5 Kč 1937 a sv. dukát 1937! Ale ten pětník mě fakt zajímá nejvíc...


Hmm to zní tak, že po něm půjdeš..zatím je bez limitu.
Netroufám si typnou výsledek , posledně u pražských krejcarů které jsem chtěl získat jsem byl úplně mimo..
Já jsem zvědavý v podstatě na všechny zmíněné položky také korunu 1947 a samozřejmě 1 sokol
Registrovaný uživatel
To ne, jedno takové kolečko mi už od roku 2005 říká pane, ale zajímá mě vývoj na trhu, zájem sběratelů, vše kolem této mince má nějakou historii...
U té hliníkové 1 Kč jsem také zvědav, pár mě jich už rukama prošlo a dodnes si myslím, že není nikdo přesně určit co je skutečně originál a co není, co falzum, co nějaké doražby, hliník je strašně měkký kov a jdou dělat zázraky … Však si tak v katalogu nechávají otevřená zadní vrátka …"pokusných ražeb bylo několik, ty se od sebe mohou lišit …" :D
Registrovaný uživatel
MikyM - hodnoty v tabuľke strácajú vypovedaciu schopnosť, pretože sú v nej zahrnuté aj predaje falzifikátov v aukčných spoločnostiach zvučných mien. Myslím, že rýchle prídeš na to, ktoré hodnoty nevysvetliteľne vybočujú z rady. ;)
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Moderátor
Fidzi napsal
MikyM - hodnoty v tabuľke strácajú vypovedaciu schopnosť, pretože sú v nej zahrnuté aj predaje falzifikátov v aukčných spoločnostiach zvučných mien. Myslím, že rýchle prídeš na to, ktoré hodnoty nevysvetliteľne vybočujú z rady. ;)


Buď konkrétnější Fidzi... Docela mě to zajímá, ale ,, dvakrát,, se mi nechce všechny položky dohledavat a následně je prověřovat..
Registrovaný uživatel
Fidzi napsal
MikyM - hodnoty v tabuľke strácajú vypovedaciu schopnosť, pretože sú v nej zahrnuté aj predaje falzifikátov v aukčných spoločnostiach zvučných mien. Myslím, že rýchle prídeš na to, ktoré hodnoty nevysvetliteľne vybočujú z rady. ;)


No a jsme u toho, co jsem zmiňoval...spousta teorií, polopravd, každý tvrdí něco jiného, každý si stojí za svojí pravdou, za svým názorem...nikdo dnes podle mne není schopen říct co je FALZUM u mince 5 hal 1924. Podotýkám, že pozdější doražbu z originálních razidel , která asi skutečně probíhala v pozdějších letch, nepovažuji osobně za falzum. Ale dodatek novoražba nebo pozdější ražba , by popisek mince asi mohl obsahovat ...

A připomínám, všechny minc euvedené v tabulc ebyly opatřeny certifikáty! (Od Dr. Petráně nebo od Aukčního domu Aurea - aspoň podle popisů u mincí), takže...?
Registrovaný uživatel
Uff, uff a je vydraženo...

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Aj sokol vzlietol do výšin... :)
-s-
Registrovaný uživatel
stani napsal
Aj sokol vzlietol do výšin... :)
-s-


A 5 kč 1937 v tom mnou neoblíbeném plastu :D - 190 000,-Kč-síla ...
Moderátor
stani napsal
Aj sokol vzlietol do výšin... :)
-s-


Sokol mě naštval.. Uletěl mi z rukou.. :evil: :)
Moderátor
MikyM 5 haléř 1924 překvapil...
Pokud máš možnost, vlož sem svůj kousek... Dík ;)
Registrovaný uživatel
barbar napsal
[quote=stani]
Aj sokol vzlietol do výšin... :)
-s-


Sokol mě naštval.. Uletěl mi z rukou.. :evil: :)
[/quote
]
Já tedy návrhové ražby mincí, které nakonec nikdy nebyly v oběhu nesbírám, ale Barbare škoda, zase tak moc nakonec nestál .... těžko se Ti bude shánět za tuto cenu někdy později jiný ;)[/quote=barbar]
Registrovaný uživatel
MikyM napsal
Fidzi napsal
MikyM - hodnoty v tabuľke strácajú vypovedaciu schopnosť, pretože sú v nej zahrnuté aj predaje falzifikátov v aukčných spoločnostiach zvučných mien. Myslím, že rýchle prídeš na to, ktoré hodnoty nevysvetliteľne vybočujú z rady. ;)


No a jsme u toho, co jsem zmiňoval...spousta teorií, polopravd, každý tvrdí něco jiného, každý si stojí za svojí pravdou, za svým názorem...nikdo dnes podle mne není schopen říct co je FALZUM u mince 5 hal 1924. Podotýkám, že pozdější doražbu z originálních razidel , která asi skutečně probíhala v pozdějších letch, nepovažuji osobně za falzum. Ale dodatek novoražba nebo pozdější ražba , by popisek mince asi mohl obsahovat ...

A připomínám, všechny minc euvedené v tabulc ebyly opatřeny certifikáty! (Od Dr. Petráně nebo od Aukčního domu Aurea - aspoň podle popisů u mincí), takže...?


Ještě pro doplnění k mé tabulce:

č.7. pochází ze sbírky ředitele mincovny v Kremnici p. J. Jureny
č.15. publikoval a na titulní stranu umístil v mnou zmiňované knize p. Radek Havel
č.17 k minci připojeno dobrozdání numizmatického odborníka p. Jiřího Pekárka

Tak jestli mohu poprosit Fidži, zkus se vyjádřit k ostatním číslům v tabulce... která jsou falza ... k žádnému jsme nedohledal nějaké negativní vyjádření ... ani od kupujících ani od aukčních firem...
Moderátor
MikyM napsal
barbar napsal
[quote=stani]
Aj sokol vzlietol do výšin... :)
-s-


Sokol mě naštval.. Uletěl mi z rukou.. :evil: :)
[/quote
]
Já tedy návrhové ražby mincí, které nakonec nikdy nebyly v oběhu nesbírám, ale Barbare škoda, zase tak moc nakonec nestál .... těžko se Ti bude shánět za tuto cenu někdy později jiný ;)

Nemám ještě ani jednu ve sbirce k Československu s těchto návrhu.... Vzhledem k stavu cena docela překvapila[/quote=MikyM]
Registrovaný uživatel
MikyM napsal
MikyM napsal
Fidzi napsal
MikyM - hodnoty v tabuľke strácajú vypovedaciu schopnosť, pretože sú v nej zahrnuté aj predaje falzifikátov v aukčných spoločnostiach zvučných mien. Myslím, že rýchle prídeš na to, ktoré hodnoty nevysvetliteľne vybočujú z rady. ;)


No a jsme u toho, co jsem zmiňoval...spousta teorií, polopravd, každý tvrdí něco jiného, každý si stojí za svojí pravdou, za svým názorem...nikdo dnes podle mne není schopen říct co je FALZUM u mince 5 hal 1924. Podotýkám, že pozdější doražbu z originálních razidel , která asi skutečně probíhala v pozdějších letch, nepovažuji osobně za falzum. Ale dodatek novoražba nebo pozdější ražba , by popisek mince asi mohl obsahovat ...

A připomínám, všechny minc euvedené v tabulc ebyly opatřeny certifikáty! (Od Dr. Petráně nebo od Aukčního domu Aurea - aspoň podle popisů u mincí), takže...?


Ještě pro doplnění k mé tabulce:

č.7. pochází ze sbírky ředitele mincovny v Kremnici p. J. Jureny
č.15. publikoval a na titulní stranu umístil v mnou zmiňované knize p. Radek Havel
č.17 k minci připojeno dobrozdání numizmatického odborníka p. Jiřího Pekárka

Tak jestli mohu poprosit Fidži, zkus se vyjádřit k ostatním číslům v tabulce... která jsou falza ... k žádnému jsme nedohledal nějaké negativní vyjádření ... ani od kupujících ani od aukčních firem...


a č. 13. odkoupeno f. MaCH přímo od G.Chlapoviče, takže také nepředpokládám falzum ...
Registrovaný uživatel
Barbare foto mince sem nemůžu dát, protože spinká i se svými kamarády na TOP platíčku mé sbírky ve schránce v jedné bance, ale méně kvalitní foto ze znaleckého posudku i znalecký posudek sem dát mohu.
Mince pochází původně ze sbírky ze 70. let, je mírně otřelá, nejspíš byla v oběhu. Já ji mám od roku 2005, znalecký posudek je od Dr. Petráně …
Vím, že z oběhu pochází i jedna z mincí v NM,kterou zachytil prof. Horna a daroval ji pak do sbírek NM (viz zmínka v dobových Charouvých zprávách …), takže je to důkaz, že pár mincí mohlo (a tedy skutečně bylo)být vhozeno mezi ostatní do oběhu...

Jak jsem již psal, dnes už asi nikdo neví, co je pravé, co pozdější doražba (falza se samozřejmě dají zjistit …)
Mám ve svých poznámkách, že:
- vzniklé první ražby byly darovány vysoce postaveným úředníkům mincovny, takže RL
- několik málo kusů bylo skutečně nalezeno během let v v oběhu
- chudí slovenští dělníci prodávaly tuto minci ve 20 tých letech tyto mince rovnou z papírových ruliček, takže také RL
- v 70. letech se objevily v Praze doražby z let 1969-70, jedna za 5000,-Kč, prodával je ve větším počtu jeden známý starožitník, takže také RL
- touto mincí byla obdarována na památku i skupina umělců, pozvána tehdy na exkurzi do Kremnice, jejich ateliérů a mincovny, mezi nimi i sochařka a medailérka paní Marie Uchytilová-Kučerová, její minci měl ve své sbírce její otec a prodala se pak v aukci, takže také RL

No a do toho někam vtěsnat skutečnost o prasklém razdidle, něž prasklo muselo být v pořádku a pár mincí muselo být původně bez chyby, až pak s prasklinou razidla ….

Takže co jsou původní ražby, co doražby, co novoražby, co to je za mince, které se v posledních 10 letech objevují v RL na aukcích, viz moje tabulka ...

Tož tak ...

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Já tomu nerozumím, mám stejně, právě proto byla tak vedena ma otázka..Např. Já si k svým vzácným a finančně nákladným mincím dělám podrobnou detailní fotodokumentaci,k jedné minci mám i 20 fotek, než je uložím do sejfu v bance...

K 5 haléřů asi tolik, těch opravdu prvních kusů z 20 tých let bylo v počtech 10tkách kusů...

To o chudých slovenských dělnícich je s velkou pravděpodobností komunistická propaganda..
Faktem je, že po válce, těsně po 48 se razily pro komunistické prominenty, později v 60 letech pro delegaci umělců .. Samozřejmě počty jsou neznáme...

Tvrdí se, že ty opravdu první kusy mají svou typickou vadu rýhy viz. Foto razidla exempláře s národního muzea,které s velkou pravděpodobností vzniklo úderem raznice na prázdno..
S toho vychází i známá typicky mylná teorie o prasklém razidle..
Dalším fakte je i to, že ministerstvo financí s ražbou 5 haléře 1924 vůbec nepočitalo..
Je pravděpodobné, že mincovna vyrobila raznici automaticky dopředu, bez schválení pro ražbu na s letopočtem 24 a to standardní úpravou čísla staré punzy ročníku 23... Dokonce nevznikly ani odražky pro odeslání a případné odsouhlašeni ministerstvem financí,pouze pár oněch neoficiálních mincí pro mincovnu,které byly rozeslany jako dar vysoce postaveným úředníkům..
.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Oprava.... V první větě má být,já tomu rozumím, mám to stejně... Predikce v mobilu.
Registrovaný uživatel
A pro pořádek doplněná tabulka …. Pokud máte někdo další záznamy o prodeji, pošlete prosím, doplníme ...

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 6 7 8 9 10 11 12 > »

Sběratel.com » Naše mince » 5 haléř 1924

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1