Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Rady pro začínající sběratele » Skladování a čištění mincí

Vykupminci.cz
Numisargo

Skladování a čištění mincí

Moderátoři: numismat, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Můžu se ještě zeptat na ocenění denáru? Našel jsem, že se jedná o cach 614 a k němu jsem dohledal, že se v poslední době prodával jen jeden, takže z toho moc moudrý nejsem.
Registrovaný uživatel
Ahoj,
v jakých rozměrech se vyrábí dvoukapsičky Kobra a kde nejlépe je (v Brně) sehnat?
(Vím, že před časem je nabízel Misak + myslím asi někde v propadlišti tohoto vlákna nějaká pražská firma bez e-shopu)
Registrovaný uživatel
Dobrý deň, som začiatočník a chcem sa opýtať na tieto tri mince, ktoré som si kúpil. Sú v podstate v stave, v akom som si ich zaobstaral.

Je ich stav v poriadku, alebo ich treba ešte nejako čistiť?
Resp. je ich stav nejako poškodený? Je normálne, že jedna je taká tmavá a druhá naopak?
Tie jasnejšie plôšky na tmavšom grajciari (1800) znamenajú poškodenie patiny, alebo je to OK?

Naozaj mi veľmi pomôžu vaše rady, nech sa zorientujem, čo je vlastne „normálne“ a čo už poškodenie. Vopred ďakujem.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Minuly týden jsem konečně po dlouhé době čekání obdržel tento denár Ludvíka Jagelonského. Přestože mince nečistím a ukládám do sbírky ve stavu v jakem je obdržím, v tomto případě bych rád udělal výjimku a minci trochu očistil (patrně byla dlouhou dobu v kontaktu s nějakým jiným nušlechtilým kovovým materiálem).Může mi někdo poradit nedestruktivní metodu jak zbavit minci povlaku?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
to Richard I
nechci ti kazit tvou numismatickou radost ale třeba ta první mince se zdá být ve stavu zachovalosti kdy už je to celkem jedno.
Alespoň to tak vypadá, ony ty tvé fotky nejsou moc ostré... :roll:
Registrovaný uživatel