Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Pražské groše » Václav IV.

Vykupminci.cz
Numisargo

Václav IV.

Moderátoři: jacx, oliver, pavelgregor, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dekuju Hurley
Registrovaný uživatel
nz ;)
Registrovaný uživatel
Asi se tedy ke me dostaly starsi razby Vaclava... Chtel bych se jeste zeptat, jak tak studuju Hanu, tak nikde nevidim, ze by jednotlive typy rozlisoval podle vzacnosti, jak je to zhruba s vyskytem, kdyby se jednotlive typy mely seradit?
Registrovaný uživatel
Pokud se budeme bavit jen o groších standardní řady ražené za života Václava IV., tak k vzácnějším, resp. méně častým typům patří bezesporu XI., XII. XIII. a XV. Všechny ostatní jsou běžné. Samozřejmě pak záleží na zachovalosti u běžných typů. Platí že groše starší řady pokud jsou v dobré kondici, jsou určitě vzácnější než pěkné zachovalé kusy z mladší řady XIV..
Registrovaný uživatel
Thx
Registrovaný uživatel
Neví někdo, zda existuje nějaký článek o chyboražbách na groších Václava IV.?
Moderátor
myslis opisove?
Registrovaný uživatel
jj to jsem neupřesnil - ano opisové. Dnes jsem narazil na další, tentokrát jinou - TECIVS. Většinou jsem viděl spíš TERCVS.
Moderátor
Komplexný článok zrejme neexistuje, len popisy jednotlivých chyborazieb v separátnych článkoch. Možno budeš mať šťastie a chuť a niekedy spíšeš nejakú komplexnú prácičku. Ja som v M&B 3/2011 s xjert01 publikoval túto zaujímavú chyborazbu groša XIV.i/1.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
WENIEZLAVS.. Pěkný.. Já už mám doma tři, docela by mne právě zajímalo kolik variant chyb v opisech bylo už nalezeno a případně odpublikováno.
Registrovaný uživatel